julmusik, snö & 2-



Sitter & laddar mp3 med julmusik nu är det ju faktiskt lite drygt en månad till julafton & det är snö ute. Imorn ska jag bli klar med mitt modellbygge tänkte jag så jag kan börja med allt annat som sak hinnas innan den 19:e. Prata som sagt med älskling förut, de va det jag skrev med kinesiska tecken om ni undrade va fan det va ( dom är ju så fina ). Sitter & funderar ut va jag ska ge folk i julklappar nu med, fan att de ska va så jävla svårt /: & att jag ska ha så snålt med pengar.

Undra hur det blir på julafton föresten, får se om jag dra med Kevin till motala eller om jag stannar hemma och firar den traditionella schwenkiska julen, de vill säga :

- vaknar astidigt tittar ut och hoppas på att det ska va snö, blir oftast besviken.

- äter julskinka i mängder till frukost med knäckebröd, medans resten äter risgrynsgröt ( blää )

- mormor & morfar kommer runt 13.oo, då har pappa redan börjat med maten men det hinns ju med fika där i mellan.

- vid tre börjar kalle ankas julafton, som alla ( förutom pappa som har vart smart och fattat att det är tråkigt ) promt ska se även fast alla redan vet vad som händer, men pappa kommer in & ser vilken den nya filmen för i år är sen ut i köket igen.

- efter kalle anka blir det mat, sitter där i någon timme & äter mer julskinka.

- runt 19.oo ska morfar se karl bertil jonssons julafton.

- efter morfars tv stund blir det julklappsutedelning, alla sitter där kollar igenom sina julklappar. Sen tackar oftast vi barn för oss & drar till våra rum & mormor, morfar, mamma & pappa fikar.

- oftast hamna man framför en film på tv, sen somnar man.


låter det kul ? nja va , men mysigt är det allt.

men vill ju va med älskling med, han åker ju trots allt iväg i tre veckor sen :( !








vill ha dom skorna till jul , GE MIG !

ne nu ska jag sluta babbla , puss på er
/ frida



Kommentarer
Postat av: eilen

jag tror att du längtar galet mycket till julafton alltså? haha sötunge <3

2008-11-25 @ 00:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0